Avocadosoep? Mole? Mixed grill?Wil jij je ook eens helemaal onderdompelen in de Mexicaanse keuken...
Den Azalee haalt kwaliteitslabel van Vlaamse regering binnen
Den Azalee en al haar diensten, Kringwinkels, fietspunt en sociaal restaurant haalden het kwaliteistlabel QforWSE binnen. Dat label voor de sociale economie wordt door de Vlaamse regering enkel uitgereikt aan ondernemingen die goed scoren op het vlak van klanttevredenheid, transparante dienstverlening, opleiding van medewerkers en een gezond financieel beleid. Na een externe audit door het Vlaamse gewest mag Den Azalee alvast voor drie jaar dit kwaliteitslabel dragen.
Maatwerkbedrijf Den Azalee behaalde deze maand het belangrijke kwaliteitslabel QforWSE, wat staat voor Kwaliteit voor Werk en Sociale Economie. Dit label wordt door de Vlaamse regering pas uitgereikt na een grondige doorlichting en externe audit door een auditor van de Vlaamse regering.
De onderneming moet voldoen aan alle kwaliteitsvoorwaarden die in juni dit jaar wettelijk werden vastgelegd door Hilde Crevits, Vlaams minister van Economie, Werk, Sociale economie en Landbouw.
‘We zijn bijzonder opgetogen dat we het label QforWSE nu reeds binnenhaalden’, zegt Den Azalee-voorzitter Sofie Heyrman. ‘We hadden voor de audit en doorlichting wel nog enkele maanden tijd maar besloten toch voor het einde van 2020 ons examen reeds af te leggen. En we zijn geslaagd.’
Audit bewijst kwaliteit voor dienstverlening, klanttevredenheid en werkgelegenheid
Alle drie De Kringwinkels van Den Azalee in Sint-Niklaas, Temse en Sint-Gillis-Waas mogen het kwaliteitslabel dragen, net als alle diensten van het kringloopcentrum en de diensten Energie & Wonen in de Heistraat, het sociaal restaurant De Variant in de Lamstraat en het fietspunt De Versnelling aan het station van Sint-Niklaas.
‘We zijn daar trots op’, benadrukt Den Azalee-directeur Peter Maris. ‘Het is een erkenning voor de inzet en inspanningen die onze medewerkers al jaren leveren. Tegelijk getuigt dit ook van de tevredenheid van onze klanten.’
Tijdens de audit ging de auditor de kwaliteit en communicatie na van alle dienstverlening die Den Azalee aan haar klanten biedt, en de klanttevredenheid.
‘We scoorden daarop uitmuntend, al kwamen ook verbeterpunten aan de oppervlakte. Daar kunnen we alleen maar uit leren. Zo zullen we in de toekomst nog meer nagaan wat de wensen van onze klanten zijn’, aldus nog voorzitter Sofie Heyrman.
Ook op het vlak van personeelsbegeleiding, opleiding van de medewerkers en het creëren van werkgelegenheid haalde Den Azalee ook de verplichte kwaliteitsscore. ‘Daarbij werd veel belang gehecht aan het op peil houden en verder ontwikkelen van de talenten en vaardigheden van al onze medewerkers. En dat is net de sleutel tot het succes van onze organisatie. We zetten voluit in op talent ’, zegt secretaris van Den Azalee Gerry Van de Steene.
Tenslotte scoorde Den Azalee ook uitmuntend op financieel gebied. Het is op dat vlak een gezonde onderneming die haar inkomsten en uitgaven zorgvuldig bewaakt.
Het behalen van dit kwaliteitslabel was voor Den Azalee van cruciaal belang. Zonder zijn subsidies immers niet meer mogelijk, kunnen opleidingen niet langer worden erkend en kan ook niet meer worden deelgenomen aan openbare aanbestedingen. Met het label dat we nu overal zichtbaar zullen dragen kunnen we ongetwijfeld ook onze marktpositie versterken. De komende drie jaar blijven we verder werken aan het werkplezier bij onze medewerkers, onze dienstverlening en de klanttevredenheid’, besluit voorzitter Sofie Heyrman.
Nieuwsbrief
Verneem als eerste alles over onze acties en schrijf in op onze nieuwsbrief.inschrijven
Laatste nieuws
Bekijk alle artikelen-
Mexicaanse Week @ De Variant
-
Marokkaanse week @De Variant
Tajine? Msmen? Kesari?Wil jij je ook eens helemaal onderdompelen in de Marokkaanse keuken? Schuif...
-
Vacature Jongerencoach
Ben jij helemaal mee in de leefwereld van jongeren? Wil jij de talenten van jongeren ontdekken en...